Welke kleur heeft jouw smaak?
Meer dan ooit willen mensen zich identificeren met hun aankopen. Ze voelen de behoefte om zich te onderscheiden en ze willen maar al te graag kleur bekennen. Concorp, een oer-Hollands familiebedrijf in het zoetwarensegment, helpt deze mensen door een dosis eigenzinnigheid aan zoetwaren toe te voegen. Ondertussen blijven de vijf kernwaarden hoog in het vaandel staan: familiair, onafhankelijkheid, werelds, energiek en origineel. Klinkt als een klok. Maar hoe ziet er dat dan uit in een nieuwe visuele identiteit?
Ingrediënten van de visuele identiteit
Het font in het logo is uniek en speciaal voor Concorps identiteit ontworpen. Opgebouwd uit gelijke hoeken van 45 graden, waardoor de ruimte tussen iedere letter precies even groot is. Dit zorgt voor evenwicht en geeft een harmonieus gevoel.
Fishermans Friend
Autodrop
Skittles
Schuttelaar
Vitalp
Heksehyl
Color your taste
Concorp geeft kleur aan jouw smaak. Beste gek eigenlijk, smaak heeft immers geen kleur. Laat staan dat je kleuren kunt proeven. En toch doen ze dat met smaakmakende concepten. Ze zijn dol op diversiteit in kleuren en smaken, en dat verwerken ze dan weer in hun snoepjes. En wij in alle communicatie uitingen.
Inhoud oude website: oké. Visueel: niet oké. De logische opdracht: ontwerp en ontwikkel de nieuwe corporate website. Dat moest natuurlijk wel kleurrijk en vrolijk worden, net zo smakelijk als hun producten. Cookies? Omdat het moet. Liever snoepies.
Zo, die staat! Het is tof om alle merken in een eigen identiteit verwerkt te zien. En… dit smaakt naar meer. We hebben zin om ook weer aan de slag te gaan met Autodrop, Fisherman’s Friend, Oldtimers en Vitalp.
Volgende project