Belangrijke bijzaken: alles wat ons beweegt
Werk in uitvoering, toffe mijlpalen en onvergetelijke teamuitjes. En natuurlijk ontelbaar veel worstenbroodjes van de bakker van een paar deuren verder… Dit is het wel en wee van Circa Twee.
Altijd lekker die nieuwe treindrop! 🍬🚂 Weet je wat ook lekker is? Als je 1 april grap door The Best Social Media NL wordt opgepikt. Goed bezig Autodrop.
Post!📩💻
Voor depostBode ontwierpen we een nieuwe website en creëerde we content zodat hij volledig gevuld live kon! 📩 💻 Benieuwd? Check ‘m snel: depostbode.com
Sligro, Van Hoeckel en Tintelingen heel erg bedankt! Er is voor ons geen mooiere plek om paaseitjes te zoeken! Vrolijk pasen!
Deze week is Jessica gestart! Jessica studeert commerciële economie aan de Avans in Den Bosch en loopt bij ons stage tot aan de zomer. Ze is vooral bezig met contentmarketing, dat is d'r specialiteit. Al helpt ze ons met van-alles! Van het schrijven van short-copy, tot assisteren bij shoots op locatie. Blij dat je er bent Jessica!
Autodrop organiseerde een feestje met de mannen van Broederliefde. Wij ontwierpen dit smakelijke stukje decor, daar wil natuurlijk iedereen een foto van. Plaatje hoor!
Het was weer tijd voor de jaarlijkse kerstborrel. We hebben heerlijk gegeten én gedronken: 'n gruwelijk gezellige aftrap van de feestdagen, extra speciaal omdat het Giedo's laatste dag was...
'𝓉 𝐻𝑒𝑒𝓇𝓁𝒾𝒿𝓀 𝒶𝓋𝑜𝓃𝒹𝒿𝑒 𝒾𝓈 𝑔𝑒𝓀𝑜𝓂𝑒𝓃... 🔺🎁
Wie zagen we daar aan komen waaien over de keien in Megen? Van zo’n hoog bezoek werden wij tóch allemaal wat verlegen… Een bliksembezoek van de Sint, wie had dat gedacht, En hij had zelfs een pietje meegebracht! Niet teveel strooien hoor piet, dan geeft zo’n zooi, Dan moet dat allemaal weer opgeruimd worden, wat een geklooi. Daar hebben we geen zin in want het heerlijk avondje is aangebroken, Maar niet voordat de Sint ons heeft toegesproken. Iets wat overdonderd nemen we cadeautjes in ontvangst, wat een vertier, En dan volgt eindelijk de toespraak van Sint: “Zo, en nu bier!”
Ook dit jaar was het weer monumentendag, alleen waren nu de rollen omgedraaid...
Thanks Concorp BV voor de invite! Total Loss Festival was een goed feestje met absurd lekkere beats. Tof om ons werk 'live' te zien (en te proeven)! 🕺 ☀
Voor de Blue Army (Barli) ontwikkelde we een kek zomerpakket, met Slippers, een Barlijsco-tas en een Strandlaken!
Pruuven 2023, dat was weer een feestje!
Hendriks SGR bestond 65 Jaar! Wat een mijlpaal. Het was een goed georganiseerde dag met een kijkje in de keuken... op naar de volgende 65 jaar!
Een magazine bomvol inspiratie avonturen en de leukste uitjes, en dat allemaal ‘Bij ons om de hoek’.
Schatzoeken tijdens het opruimen!
Voor MikMak bedachten we een manier om het opruimen van zwerfafval nóg leuker te maken. Namelijk, het razend populaire spel Geocache. Door deze caches op verschillende plekken in de regio te verstoppen kunnen de MikMakkers tijdens het opruimen ook nog eens op zoek naar een toffe schat!
Voor toposs ontwierpen we de nieuwe seizoenkaart en bedachten we de daarbij horende campagne. De liefde voor 'TOP' geef je door, van generatie op generatie.
Yesss, we hebben het weer gehaald. Zelfs circa één van ons in de top 30… biertje verdiend
“Dames en heren, binnenkort in uw theater…” De laatste puntjes op de i van het nieuwe theatermagazine van De Lievekamp.
Laatste voorbereidingen voor de video van het Maaslandcollege
Van vernieuwde propositie tot wervelende website: Meer Makelaar
Na ons positioneringstraject mochten we ook de volgende stap met Van der Krabben samen zetten: een vernieuwde huisstijl ontwikkelen én implementeren. Benieuwd? Check krabben.nl.
Laat de zomer maar komen! De Eijnderic is er klaar voor met dit zomerse magazine!
Dat zit wel goed! Voor Barli hebben we een serie sokken gemaakt die bij alle medewerkers in de bus vielen. Supernice!
Nu het bouwbord staat, kan er vol gas gebouwd worden.
Ter Horst van Geel: Al 65 jaar een schitterend verhaal!
En dat verdient een felicitatie met natuurlijk 65 worstenbroodjes. Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Op een van de mooiste plekjes van Nederland vind je Strandpaviljoen Oost. Niet alleen bijzonder in de zomer: afgelopen nacht was het een van de weinige plekjes in Nederland waar het Noorderlicht te zien was.
Vrijmibo met zelfgebrouwen biertjes van onze eigen Tijs
Eigentijds en eigenzinnig. Een nieuwe identiteit die op het lijf geschreven is voor Evelien Ploegmakers Makelaardij.
Filmdag met Vebego, CZ en Buro voor Fysieke Arbeid in Lelystad. Gelukkig schijnt het zonnetje!
Hij hangt: Dit weekend is het weer ‘monumentendag’. Megen is zo’n beetje één groot monument, dus ook wij hangen de vlag uit!
Financieel fit
Steigende energieprijzen, torenhogen maandlasten, onbetaalbare boodschappen. Iedereen maakt zich zorgen om geld, voor Van Wijnen reden om een interne campagne te lanceren om meer bewustwording, tips and tricks, informatie en handvatten voor werknemers te creëren. Het begin echter met praten. Zorgen om geld? Praten helpt!
Voor een initatief van gemeente Oss bedachten én ontwikkelden we restjeswijzer.nl. Dus: heb jij nog tips nodig om voedselverspilling tegen te gaan?
Hoera! 2.000 MikMakkers!
Sinds kort zijn er maar liefst 2.000 MikMakkers. Wie ons 2.000e lid is? Dat is Sarah uit Oss. Welkom, Sarah! MikMak is een infinitief van de gemeente Oss met een club van enthousiaste kinderen die voor een schone wereld gaan! In herkenbare hesjes gaan ze op pad om zwerfafval op te ruimen. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook nog eens hartstikke gezellig.
Belofte maakt schuld
In april 2022 is de nieuwe woningfabriek van Barli officieel geopend door Koning Willem Alexander, gevolgd door een spectaculaire open dag enkele weken later. Als ontwerpers van de nieuwe identiteit – die sinds begin dit jaar volledig geïmplementeerd is – moesten we wel met een leuk cadeau aankomen: en wat is er lekkerder dan op een zomerse dag, een paar bolletjes ambachtelijk ijs op te peuzelen.
Helaas zwaaien we vandaag Linda uit bij Hago Zorg. Heel veel succes bij de Homefashion Group en tot snel!
De nieuwe spelersbus om naar uitwedstrijden af te reizen. Daar kun je mee thuis komen.
Op uitnodiging van Van der Krabben het weekend afgetrapt met vele speciaalbiertjes. Zelfs het kraftbiertje, de Vroemmm van Autodrop gepruufd!
Alles verbonden én een easteregg
Opdracht: ontwikkel een nieuw logo en identiteit voor het grootste ondernemers netwerk van Oss. Associëren helpt bij het creëren, zo ook bij Tibo. We zochten naar ‘verbinding’ en ‘aan elkaar geschreven’. Door hier weer diepte aan te geven ontstond er bijna automatisch een tweede woord. Zie jij ‘m?
We zijn er weer bij! Lulboompop 2022
25 jaar Vetipak; super tof om de middelen te zien shinen op de feestavond op de Noordkade. Thanks voor de uitnodiging!
There’s no business like showbusiness… Het nieuwe theatermagazine van De Lievekamp valt weer op de mat
Vestingloop: de finish is gehaald, hoppa! Lekker bezig Luuk, Anne en Derk.
Lekker lunchen! Bedankt Digifactory
Aards Eetbar, hemels genieten. Een smaakvolle identiteit voor de Eet- & wijnbar.
Premium powder packaging, als producent van high-end verpakkingsmachines verdien je ook een premium identiteit.
Oprichting personeelsvereniging Circa Twee
Circa Twee dingen uit Megen waar we dol op zijn: worstenbroodjes van de buren en Lulboompop.
Derk neemt Circa Twee over (en Rob blijft gewoon)
Bij Circa Twee houden we je graag op de hoogte van alles wat er bij ons speelt. Het wel en wee van Circa Twee zeg maar. Deze keer hebben we een héle belangrijke update. Namelijk dat Derk Peters de opvolger is van Rob Nelissen.
Precies een week geleden bezegelden Rob en Derk de overname, die gefaseerd zal verlopen. De oude en de nieuwe eigenaar, die nu samen de directie vormen, zetten hun handtekening onder de officiële stukken. Beiden met een grote glimlach.
Rob: “Ruim 27 jaar geleden begon ik met Circa Twee, wat is uitgegroeid tot een mooi creatief communicatiebureau. Omdat ik zelf ook 27 jaar ouder ben, dacht ik wel eens na over later. Telkens kwam ik tot dezelfde conclusie: dat ik vooral wil dat het bedrijf in goede handen blijft. Bij Derk is dat zeker zo.”
Derk: “Ik wil niets liever dan samen met collega’s klanten op z’n Circa Twees blijven helpen. Met veel creativiteit en in een fijne sfeer – waar we hard werken én plezier maken. Maar ik wil ook ondernemen. Dat ik dat, na ruim 10 jaar Circa Twee, samen met Rob kan doen, is helemaal super. Samen gaan we de toekomst met nog meer energie tegemoet!”
Hoogtepunt alert bij het Walkwartier! 🏗 🚩
De vlaggen werden gehesen op het Walkwartier in Oss. In het hart van de stad ontstaat een nieuwe plek waar wonen, cultuur en winkelen samenkomen. Na 3 jaar bereikte dit fraaie stukje Oss haar hoogste punt, genoeg reden om te proosten dus! Bekijk hier onze bijdragen bij dit geweldige project!
Vier Awards voor Duurzaamheid
We hebben gewonnen! Samen met onze gewaardeerde partners bij MikMak reisden we vorige week af naar Zeist om onze welverdiende prijzen op te halen. Beeld je het in: op het podium van een groot theater, omringd door andere prijswinnaars!
Niet één, niet twee, niet drie, maar wel VIER prijzen hebben we binnengesleept! Het publiek heeft ons niet alleen op landelijk niveau, maar ook provinciaal verkozen als winnaar. Alsof dat nog niet genoeg was, heeft de vakjury ons bekroond met de derde prijs voor het beste initiatief en de eerste prijs voor creativiteit.
Wij zijn ontzettend trots op alle MikMakkers die zich inzetten voor een betere wereld. Én blij dat wij daar een steentje aan bij mogen dragen!
Groeten uit Megen
In 2023 draaide onze bureaukalender om artificial intelligence. Want het gemak waarmee je afbeeldingen, teksten, objecten en zelfs mensen kunt laten ontstaan, vinden we wonderbaarlijk.
Maar minstens zo mooi zijn aloude ambachten en technieken. Daarom hebben we deze voor onze kalender van 2024 herontdekt. Gewapend met potlood, scalpel, verf, spuitbus, krijt, gelli-plate, gutsmesje, schaar, aquarel en fiets 🙂 gingen we te werk. Doel: dat waar Megen bekend om staat visualiseren. En natuurlijk ‘bewijsmateriaal’ verzamelen, want het proces is minstens zo mooi als het eindresultaat. 2024 wordt een mooi jaar!
Groeten van ons, uit het mooie Megen.
Wil je onze noeste arbeid zien en alle verhalen lezen maar heb jij geen kalender ontvangen? Stuur ons even een berichtje en je krijgt er een thuisgestuurd.
Crisis in Megen: Bakkerij Antoon en Frans gaat sluiten... 🍞💔
Deze (ontzettend lekkere) dagbesteding voorziet ons al jaren van onze kantoordiesel en creatieve energie in de vorm van het aller-allerlekkerste worstenbroodje. Voor begeleiders, cliënten, Megen (en Circa Twee) een regelrechte ramp. Teken de petitie en hopelijk komt het voor de bakker dan!
https://bakkerijmegen.petities.nl
Out of Office
Wat heb je nodig: een aansprekend onderwerp, een gezellige groep relaties, lekker weer, een hapje, drankje en fijne muziek… nou, dat is het wel zo’n beetje. Donderdag 7 september was precies zo’n dag waarop alle ingrediënten aanwezig waren. Ons eerste Out Of Office event kon beginnen.
Na de ontvangst van de gasten verplaatsten we ons naar de oude kapel in het naastgelegen Acropolis. In anderhalf uur krijgen we een inkijkje in de wereld van kunstmatige intelligentie; kansen, mogelijkheden, valkuilen, voorbeelden.
We trappen zelf af en nemen onze gasten mee in wanneer we AI ontdekten, hoe we het al regelmatig inzetten en welke tools we gebruiken. En niet alleen praatjes, maar ook plaatjes. Stap voor stap laten we het proces zien van de creatie van onze dertiende maand in onze kalenderreeks van twaalf maanden. Thema, hoe kan het ook anders, AI. Check of bestel ‘m hier.
Aansluitend is het aan onze gastspreker Erwin Blom die zijn enthousiasme voor AI met ons deelt. Maar ook zeker kritisch is. Wat kan er al allemaal en waar gaan we naartoe. En voor degenen die bereid zijn huiswerk te maken, ga zelf aan de slag met AI, ontdek, probeer, verbaas… (Wil je de presentatie van Erwin ontvangen, stuur dan een mail naar info@circatwee.nl)
Tijd om na te praten, met cold drinks & hot dogs. En goeie muziek -die Fons heeft een mooie verzameling LP’s-! We kijken terug op een zeer geslaagde middag!
Niet geweest en toch benieuwd? We praten je graag bij, de koffie staat klaar.
Deze zomer is er genoeg te doen!
Voor Tref het in Oss hebben wij de redactie, ontwerp en drukwerk opgepakt van het eerste magazine. Het magazine is een verzameling van de avonturen van de bloggers van Bij ons om de hoek, gecombineerd met tips en achtergrondinformatie.
Op Bij ons om de hoek gaan bloggers op zoek naar het vakantiegevoel in onze eigen regio. Zij trekken Oss en omgeving door om met eigen ogen te ontdekken wat er allemaal te beleven valt! Iedere blogger heeft weer andere interesses en ervaringen, waar ze andere inwoners en toeristen graag in mee nemen.
Benieuwd naar het magazine? Bekijjk het hieronder.
Seef
Adviezen, artikelen, advertenties: als jonge of aanstaande ouder word je ermee overspoeld. Maar wat is nou waar?
Seefspot; de plek waar de antwoorden op vele vragen zijn te vinden voor jonge of aanstaande ouders. Een prachtig initiatief, waaraan vele experts meewerken om hun adviezen te delen rondom de veiligheid van jonge kinderen. Wij helpen in de realisatie van de website, werken aan de socials en samen met tekstschrijver Bart en online marketingbureau Cut The Web maken we de olievlek van dit platform groter in heel Nederland. Check de website maar eens: www.seefspot.nl.
Verleden en toekomst van ons grafische vak
Na een aantal eerdere unieke exemplaren hebben we voor 2023 opnieuw een speciale bureaukalender uitgebracht: Toen & Toekomst. Hierop zijn belangrijke momenten uit de grafische geschiedenis kunstzinnig weergegeven met de artificial intelligence-tool DALL-E 2.
Gewoon omdat we nieuwsgierig zijn naar nieuwe ontwikkelingen en wat die voor ons en onze klanten kunnen betekenen. In het verleden zijn er ook uitvindingen/ontwikkelingen geweest die ons vak veranderd hebben en dat was voor ons het haakje om deze versie te maken. Twaalf stuks in totaal, met onze eigen creatieve invulling weergegeven door middel van AI.
De twaalf ontwerpen alleen te zien op de bureaus van relaties van onze relaties? Dat zou zonde zijn. Daarom zijn ze via een QR-code op de kalender of hier ook als poster verkrijgbaar. Als je benieuwd bent hoe je favoriet er hangend aan de muur uitziet, wandel dan eens bij Stadsbrasserie Marie binnen. Hier zijn onze ontwerpen een jaar lang te zien. Natuurlijk, elke maand een andere! Vanaf 25 mei 2023 zijn de twaalf werken te bezichtigen tijdens een expositie bij K26.
Jubileumtrip naar Bilbao
Bilbao, een verrassende bestemming van Lea die onze trip organiseerde. Maar ook één waar we gelijk enthousiast over waren. En op 1 april 2022 was het dan zover. 25 jaar Circa Twee, en dat vieren we in Bilbao!
In de vroege ochtend vlogen we naar Bilbao, waar na het inchecken het programma gelijk begon. En bij Circa Twee kan een goed programma maar op één manier beginnen… met een heerlijke lunch. Met een goed gevulde maag gingen we Bilbao op de fiets verkennen om na ruim twee uur te eindigen in de kroeg (voor één, hooguit twee biertjes want we moeten door).
Opfrissen en door voor een kort bezoek aan het Azkuna Zentroa om aansluitend te dineren in de stad. Laat, moe en voldaan gaan we richting hotel.
Dag twee beloofd er weer eentje te worden. Na het ontbijt met de bus naar één van de oudste wijnhuizen in de Rioja: Marqués de Riscal. De rondleiding wordt afgesloten met, hoe kan het ook anders, een proeverij. We wisten al veel van wijn, bijvoorbeeld dat het lekker is, maar nu weten we nog meer. Aansluitend volgt een lunch op een bijzondere plek in een grot.
Vol indrukken en volle magen gaan we terug naar de stad. De vrije tijd die volgt wordt door iedereen anders ingevuld, van geocaching tot een bezoek aan het stadion van Athletic Bilbao.
Voor het diner gaan we eerst de stad vanaf het water bekijken om daarna met de metro richting kust te trekken naar het restaurant. Eten en Circa Twee, een goede match blijkt maar weer. Terug in de stad is het voor een aantal van ons nog niet genoeg. Het nachtleven maakt kennis met equipo Sobre Dos.
Gaat het zo snel? Ja hoor, onze laatste dag in Bilbao begint met kleine oogjes (bij sommigen) en een goed ontbijt. Tijd voor een bezoek aan de plek waar Bilbao vooral om bekend staat: het Gugenheim Museum. Wat een plek! De komende uren vergapen we ons aan de kunst en bovenal het gebouw. Terug buiten is iedereen nog meer onder de indruk van Bilbao. Wat een gave stad. En dan hebben we nog een tour op het programma staan die je zeker moet doen. Een pintxos tour in de oude stad. In twee groepen struinen we van pintxos-bar naar pintxos-bar. Beter kun je een trip niet afsluiten.
Het is toch echt tijd om de oranje koffers te pakken en richting luchthaven te gaan. Een fantastische herinnering aan 25 jaar Circa Twee in één weekend gepropt blijft over.
Als Belgisch lijm en kitproducent beter blijven plakken in Nederland. Nee dit is geen mop.
Voor TEC7, een merk met bijzonder goede lijmen en kitten hebben we een ‘brand awareness’ campagne voor heel NL opgezet. Trucks, Radio, Online, POS en een heuse EK actie, een jaar lang zichtbaar.
Zes maanden lang reden er vijftig trailers met truckvertising door heel NL (en daarbuiten!)
Over een periode van 28 dagen, kwamen er in bouwvakker-spitsuur (06.00-08.00uur) gemiddeld 4 spots per dag op de radiozenders: 538, Radio 10, Veronica, Slam FM en 100% NL. Hiermee bereikte we zo’n 480.000 mensen die werkzaam zijn in de bouw. Daarnaast hebben we een grootse online campagne gevoerd die de radiospots ondersteunden, in een tweede trap geretarget zodat dezelfde mensen vaker dezelfde boodschap zagen.
Eindresultaat, van een handjevol verkoopadressen (partners en pro-partners) in Nederland naar meer dan 200, and counting.
WOLF-Garten: het hele jaar door profileren als dé gazonspecialist.
Door middel van een geïntegreerde campagne willen we duidelijk maken dat het brede assortiment van WOLF-Garten –
(robot)maaiers en machines, tuingereedschappen, graszaad en meststoffen etc. – jou op elk moment kan
helpen om een perfect gazon aan te leggen, te verzorgen en te behouden.
Met de uitgangspunten mikken op een jongere consument dan de reguliere WOLF-Garten gebruiker:
– ‘doorstarter’ (tweede woning, 25-45 jaar) met een tuin tot ca. 400m2
– wil plezier aan de tuin beleven, maar heeft niet per definitie ‘groene vingers’
– waardeert advies, maar kiest ook op basis van gemak bij aanleg en verzorging
– shopt online (CoolBlue, Alternate etc.) en offline (Intratuin, Welkoop, bouwmarkt etc.)
Welk gazonprobleem of -uitdaging dan ook, wij hebben er een oplossing voor. Zowel in
product, als in advies! Met ‘alles voor een mooie mat’ verpakte we meteen de essentie van gazonverzorging in een goede pay-off. Waarbij we Nathan Rutjes – die met die haagse mat – aanhaakte als gazonspecialist om gazontips & tricks voor je mooie mat te brengen. De Perfecte combi, voetballer, positieve enthousiast & tuinliefhebber maar dan met een matje in z’n nek.
De campagne is uitgevoerd in talloze POS middelen, levensgrote displays, Socialmedia campagne,
tips and tricks en online bannering. Gaaf hoor!